... pozwala regenerować silniki, skrzynie biegów, mosty oraz inne urządzenia i elementy, w których występuje tarcie metalu o metal. Połączenie dyfuzji cząsteczek ceramizera z cząsteczkami metalu w oleju powstaje warstwa ceramiczna. Proces regeneracji części oraz tworzenia warstwy ceramicznej odbywa się automatycznie już po przebyciu blisko 200 km od momentu dodania preparatu do oleju. Warto zaznaczyć, że ceramizery to środki chemiczne, które stosuje się wraz z olejem, a nie osobno.
Jakie są korzyści ze stosowania ceramizerów? Podstawową korzyść zauważyć można w silniku spalinowym, w którym znacznie zmniejsza się zużycie paliwa, nawet do 15%. Ponadto ceramizery regenerują i zabezpieczają silnik Twojego samochodu. Jednak to co najważniejsze , to fakt, że pozwalają one w wielu przypadkach uniknąć kosztownych napraw. Wykorzystany ceramizer do skrzyni biegów ułatwi jej zmianę i nawet 10-krotnie wydłuży trwałość mechanizmu.
Czym tak naprawdę jest ceramizer? Ceramizery określa się jako uszlachetniacze do paliwa, w postaci chemicznych związków dodawanych do oleju silnikowego lub przekładniowego. Zastosowany w elementach silnika ceramizer zmniejszy zużycie, hałas i dymienie oraz znacznie ułatwi rozruch zimnego silnika.
W trakcie ceramizacji olej wymieniamy zawsze w odpowiednim dla oleju terminie wymiany. Dodatek możemy mieszać z dowolnym rodzajem oleju do wszystkich silników spalinowych, a także motocyklowych. Zaniżona dawka nie przyniesie żadnych efektów, natomiast zawyżona nie powoduje żadnych skutków ubocznych.
Do silników stosowanych w sporcie motorowym i ekstremalnych warunkach zaleca się wykorzystanie podwójnej dawki ceramizacji.
Co ważne najlepiej dodawać ceramizery do czystego i nowego oleju, aby nie mieszał się z już istniejącymi spalinami. Oczywiście warto uprzednio wyczyścić silnik. Tak samo postępujemy z filtrem oleju.
Warto też wiedzieć, że ceramizer nie regeneruje miejsc, gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal!
Miejmy na uwadze fakt, że ceramizer to nie środek uszczelniający. W przeciwieństwie do innych "uszlachetniaczy" nie zapycha kanałów olejowych w bloku silnika czy też w wale korbowym. W zimie nie ma problemu przy największych mrozach by silnik odpalał "miękko" i za pierwszym razem.