Warto także sprawdzić jak działa nagrzewnica, czyli mała chłodnica, której miejsce jest pod deską rozdzielczą i za zadanie ma ogrzewać powietrze wpadające do kabiny samochodowe. Tak samo jak ze zwykłej chłodnicy, tak i z tej może wyciekać płyn, zapowietrzać się lub cały układ.
Niewiele osób wie o tym, że do problemów z układem chłodzenia może przyczynić się także korek zbiorniczka wyrównawczego, wyposażony w zaworek, który ma utrzymywać odpowiednie ciśnienie w całym układzie. Brak lub usterka danego elementu powoduje ubytki płynów, przegrzewanie się silnika, a nawet ściąganie/zasysanie przewodów wodnych.
Nie można także zapomnieć o sprawdzeniu pompki obiegowej, której problem spowoduje przegrzewanie się samochodu w korkach, a nawet ogrzewanie podczas postoju.
Ostatnim z elementów układu chłodzenia, który może mieć wpływ na jego problem są czujniki, których zadaniem jest sterowanie elektrozaworami, zastępującymi termostat, wentylatorem oraz przekazywaniem informacji do komputera podkładowego i silnika. Ich usterka wpłynie na wadliwą pracę wentylatora lub jej całkowity brak, a co za tym idzie całkowite przegrzanie się silnika.
Niezależnie od tego czego dotyczy problem, w przypadku dymu spod maski lub przegrzewania się silnika w inny sposób, należy jak najszybciej ochłodzić samochód i pozostawić bez ponownego włączania. Wiele z elementów jesteśmy w stanie samodzielnie naprawić, lecz istnieją też takie, do których nie dostaniemy się bez specjalistycznego sprzętu. Warto wziąć pod uwagę fakt, że problemy z układem chłodzenia mogą doprowadzić do poważniejszych konsekwencji, nawet tych związanych z głowicą lub uszczelką.